KED Talk Podcast S01E11

A podcast series brought to you from Stockholm by Kunskapsskolan Education (KED). Reflecting and connecting educators of more than 100 schools that use the KED Program for personalized learning across Sweden, the UK, the Netherlands, India, USA and the Middle East. Working around the globe to personalize each student’s education according to their individual needs and abilities. Empowering the students to master the challenges of today and shape the world of tomorrow.

Click here to follow the KED Talk podcast show.

In deze aflevering:

S01E11: Kunskapsskolan Nederland: Strijden voor gelijke kansen en latere determinatie

Kunskapsskolan-onderwijs is over de hele wereld te vinden. Met banden over de grenzen heen en contact tussen docenten en studenten. KED Talk wil dat netwerk verder uitbouwen door een aantal landenportretten te maken.

In een eerdere KED Talk-aflevering zoomden we in op 10 jaar opmerkelijke Kunskapsskolan-ontwikkeling in India. Daarna bracht onze KED Talk-reis over de hele wereld ons naar Saoedi-Arabië. Voor de derde aflevering in deze serie reizen we af naar Nederland. Een klein land op de kaart vlakbij de Noordzee, waar de afgelopen acht jaar een zeer enthousiaste Kunskapsskolan-gemeenschap is ontstaan. Luister hoe Nederlanders gepersonaliseerd onderwijs hebben omarmd. Hoe ze strijden voor gelijke kansen en latere determinatie. En hoor wat de impact van het KED-programma is geweest op de persoonlijke ontwikkeling van zowel studenten als medewerkers in een overwegend kennisgedreven Nederland onderwijslandschap.

We bespreken dit met twee collega’s die er vanaf de eerste dag bij betrokken zijn: Kunskapsskolan Nederland Educational Director Willemien Noordhof en schoolbestuurder Duco Adema, tevens voorzitter van de Nederlandse Kunskapsskolan Community. Zoals altijd aangevuld door Christian Wetell, Director of Education bij Kunskapsskolan wereldwijd en co-host van alle KED Talk-afleveringen.