S04E03: MY college Spijkenisse: een eiland van kansengelijkheid

Schoolpraat is een serie podcasts van de Kunskapsskolan Community Nederland. Waarin bestuurders, schoolleiders en docenten praten over gepersonaliseerd onderwijs en leerlingen optimaal voorbereiden op de snel veranderende wereld. Niet kijkend in een glazen bol maar met verhalen uit de dagelijkse praktijk. Want veranderen kan NU!

Wil je niets missen? Abonneer je dan gratis op onze podcast.

S04E03: MY college Spijkenisse: een eiland van kansengelijkheid

Leerlingen de kansen geven die zij zelf – en hun ouders – nooit voor mogelijk hebben gehouden. Bij MY college, de achtste Kunskapsskolan Partnerschool in Nederland, maken ze dat elke dag weer waar. Door hun leerlingen optimaal te laten profiteren van wat het Kunskapsskolan gepersonaliseerd onderwijs heeft te bieden. En natuurlijk door de intensieve coaching, die als een aorta door het MY college-onderwijs loopt. Wat maakt het gepersonaliseerd onderwijs zo effectief binnen een MAVO/VMBO Basis/Kader omgeving. Wat is er nodig om dit onderwijs nóg succesvoller te maken. Hoe kijken de docenten van MY college naar hun viervoudige rol. En hoe krijg je ouders en leerlingen zo ver de belofte van het Kunskapsskolan onderwijs in te zien. We bespreken het in deze Schoolpraat met professionals die ‘met hun poten in de klei staan’. In Spijkenisse binnen MY College. De docenten Chani van Noord en René de Waard en My college-directeur Marjolein Scholten. In gesprek over het resultaat van zeven jaar lang keihard ontwikkelen.