Kunskapsskolan in Nieuwsuur en op Radio 1

Kunskapsskolan in Nieuwsuur

Nieuwsuur bracht onlangs een bezoek aan MY college in Spijkenisse en het Kennemer College in Heemskerk, om te zien hoe Kunskapsskolan werkt in de praktijk. Vrijdagavond 2 juni was de reportage te zien op NED 2. Wij zijn supertrots op de leerlingen, docenten en schoolleiders met wie we mogen samenwerken. Jullie maken het verschil!

Niet langer klassikaal lessen volgen op een niveau, maar leerlingen die zelf hun rooster en leerdoelen laten bepalen. Dat is de werkwijze van Kunskapsskolan, een Zweeds onderwijsconcept dat snel aan populariteit wint in Nederland. Een model dat uitgaat van een grote mate van zelfstandigheid van leerlingen en veel persoonlijk contact met docenten. In Nederland werken inmiddels 24 middelbare scholen volgens de methode. Volgend schooljaar volgen er meer. (..)

Lees het volledige artikel hier

Bekijk hier de reportage van nieuwsuur

Kunskapsskolan op Radio 1

Nieuws en Co van Radio 1 bracht ook een bezoek aan het Dr. Nassau College in Norg. Donderdagmiddag om 17:30 uur werd de reportage uitgezonden op Radio 1. Luister hier de reportage uit de uitzending terug.