S03E07: Aanmeldingen: wat maakt een school aantrekkelijk?

Kunskapsskolan Community Nederland duikt de (podcast) studio in!

Schoolpraat is een serie podcasts van de Kunskapsskolan Community Nederland. Waarin bestuurders, schoolleiders en docenten praten over gepersonaliseerd onderwijs en leerlingen optimaal voorbereiden op de snel veranderende wereld. Niet kijkend in een glazen bol maar met verhalen uit de dagelijkse praktijk. Want veranderen kan NU!

Wil je niets missen? Abonneer je dan gratis op de Schoolpraat podcast via jouw eigen favoriete podcast platform.

In deze nieuwe aflevering:

S03E07: Aanmeldingen: wat maakt een school aantrekkelijk?

Hoeveel nieuwe leerlingen hebben zich aangemeld? Op menige Nederlandse school is deze vraag niet alleen een jaarlijks terugkerend ritueel, maar ook een spannend moment. Zijn het er meer, of juist minder? Met zomaar ingrijpende effecten binnen de schoolorganisatie. Dus is de vraag gerechtvaardigd: wat maakt jouw school aantrekkelijk? En wat kun je als school doen om de ouders en leerlingen in hun keuzeproces te begeleiden? In deze Schoolpraat verkennen we deze vragen met twee schoolleiders die het proces rondom leerling-aanmeldingen van nabij meemaken: Joni Heijboer van Focus Beroepsacademie in Barendrecht en Marjolein Scholten van My college in Spijkenisse. Met uiteraard de vaste co-host van Schoolpraat: Duco Adema, bestuurder van de Cedergroep waar onder meer het Veenlanden College uit Vinkeveen deel van uitmaakt.

Luister hier naar de podcast.