Tweede lockdown in Norg ‘een uitdaging’

De Nederlandse scholen moeten voor de tweede keer dit jaar overstappen op afstandsonderwijs vanwege corona. In de media wordt veelvuldig gesproken over de effecten die dit heeft op leerlingen
die achteropraken en de toename van kansenongelijkheid. Vanmorgen sprak het Radio 1 Journaal hierover met Marijn Scheper, docent lichamelijke opvoeding en biologie. Luister/bekijk hier wat hij te vertellen had.

Marijn Scheper van het Dr. Nassau College in Norg.

Marijn werkt op het Dr. Nassau College in Norg, een Kunskapsskolan Partnerschool. Een van de scholen waar tijdens de eerste lockdown onderwijs en leren grotendeels ononderbroken is doorgegaan. Waar bijna geen extra leerachterstanden ontstonden, geen leerlingen buiten de boot vielen en de leraren overeind bleven.
Lees hier het verhaal van de leraren, leerlingen en ouders op het Dr. Nassau College in Norg.