Kunskapsskolan Community Nederland Event 2019

‘Elke leerling en elke leraar is geschikt voor gepersonaliseerd onderwijs’.

‘Het is volstrekte quatsch als mensen beweren dat niet elk kind geschikt is voor gepersonaliseerd onderwijs. En het is volstrekte quatsch als onderwijsmensen beweren dat niet elke leraar geschikt is voor gepersonaliseerd onderwijs. Want ik kan op basis van mijn ervaring als schoolbestuurder vaststellen dat weldegelijk elk kind en elke leraar geschikt is voor gepersonaliseerd onderwijs.’ Dit heeft Ewald Weiss, bestuurder van Lumion in Amsterdam en voorzitter van de Kunskapsskolan Community Nederland vanmorgen gezegd bij de opening van het Kunskapsskolan Community Nederland Event 2019 in Groenekan.

Het Kunskapsskolan Community Nederland Event 2019 wordt dit jaar niet alleen bezocht door honderden leraren en schoolleiders wier scholen al gepersonaliseerd onderwijs aanbieden, maar ook door Kunskapsskolan collega’s van over de hele wereld. Om die reden memoreerde CEO Cecilia Carnefeldt van Kunskapsskolan de wereldwijde noodzaak om leerlingen voor te bereiden op de snel veranderende wereld. ‘Wij zien in de wereld nog veel scholen die er uit zien als de scholen van 100 jaar geleden. Terwijl wij weten dat we de leerlingen niet meer alleen de kennis moeten bijbrengen, maar ook de vaardigheden die zij in de maatschappij van morgen nodig hebben.’

Het thema van het Kunskapsskolan Community Nederland Event 2019 is dit jaar ‘Samen bereiken we meer’. Door een aantal schoolleiders werd dit bij de opening benadrukt door op basis van hun eigen ervaring te vertellen over het elkaar opzoeken, het delen van ervaringen en het delen van ontwikkeld lesmateriaal. ‘Omdat we het simpelweg niet in ons eentje kunnen’. Ook vandaag delen de vertegenwoordigers van scholen gedurende tientallen sessies hun ervaringen.

Bij de opening van het Kunskapsskolan Community Nederland Event 2019 zijn ook de jaarlijkse Birgitta Ericson Awards uitgereikt, ter nagedachtenis aan de vrouw die in belangrijke mate verantwoordelijk is geweest voor de ontwikkeling van de Kunskapsskolan onderwijsvisie. De winnaars van de Birgitta Ericson Award 2019 zijn: Aliene van Dijk, lerares Engels binnen het Van Kinsbergen College in Elburg en Marjolein Scholten, teamleider team onderbouw bij MYcollege in Spijkenisse.