Schoolpraat Podcast S02E05

Het leiderschap van schoolleiders bepaalt in hoge mate de kwaliteit van een school en het onderwijs. Deze conclusie staat in het promotieonderzoek van onderwijs-wetenschapper Nicolette van Halem, waarop zij binnenkort aan de Vrije Universiteit Amsterdam hoopt te promoveren.

Wil je niets missen? Abonneer je dan gratis op de Schoolpraat podcast via jouw eigen favoriete podcast platform.

Schoolpraat Podcast S02E04

De motivatie van leerlingen neemt toe wanneer zij meer regie krijgen over hun ontwikkeling ondersteund door de relatie met docenten. Deze conclusie staat in het promotieonderzoek van onderwijs-wetenschapper Nicolette van Halem, waarop zij binnenkort aan de Vrije Universiteit Amsterdam hoopt te promoveren.

Wil je niets missen? Abonneer je dan gratis op de Schoolpraat podcast via jouw eigen favoriete podcast platform.

Kijken naar de oorsprong

Scholen die gepersonaliseerd onderwijs in Nederland in de praktijk brengen, hebben zich verenigd in de Kunskapsskolan Community. In deze blog een inkijkje in hoe de Community groeit. ‘We nodigen collega’s uit om van gedachten te wisselen. Niet om te overtuigen, maar om samen verder te komen.’

Delen in de praktijk

Scholen die gepersonaliseerd onderwijs in Nederland in de praktijk brengen, hebben zich verenigd in de Kunskapsskolan Community. In deze blog een inkijkje in hoe de Community groeit. ‘We nodigen collega’s uit om van gedachten te wisselen. Niet om te overtuigen, maar om samen verder te komen.’

Schoolpraat Podcast S02E03

Binnen Kunskapsskolan onderwijs bieden scholen hun leerlingen de mogelijkheid te variëren in niveau en tempo. Omdat elke leerling uniek is en op zijn of haar eigen manier leert. Maar: hoe organiseer je zoiets? Wat vergt het van docenten? En hoe creëer je toch een goed functionerend rooster?

Wil je niets missen? Abonneer je dan gratis op de Schoolpraat podcast via jouw eigen favoriete podcast platform.

Kunskapsskolan Nederland blog

Students – Natural Resources to be Extracted with Care

Hoe zorgen we ervoor dat ieder mens toegang krijgt tot goed onderwijs? Hoe geven we alle mensen een betere start in het leven? Peje Emilsson, heeft de afgelopen 2 jaar – op uitnodiging van het UNESCO Mahatma Gandhi Instituut voor Onderwijs voor Vrede – meegewerkt aan een wereldwijd onderzoek. Cecilia Aronsson sprak met hem.